"Dankzij de inzet van marketing automation leren we onze klant steeds beter kennen. Hierdoor wordt de conversatie met de klant alleen maar beter!"

Frank Groenland,
Luba Uitzendbureau

Personalisatie

Waarom personalieren?
De kracht van personalisatie is, deze op een zodanige manier te gebruiken dat de ontvanger direct het gevoel heeft dat deze uiting bij hem of haar past!

Gepersonaliseerde mailing
Een manier om crossmedia toe te passen is bijvoorbeeld via een gepersonaliseerde mailing de ontvanger uit te nodigen naar een pagina op internet te gaan. Dit kan door middel van het plaatsen van een (p)url, persoonlijke inlogcode of QR-code op de mailing.

Persoonlijke website
Voor elk contactpersoon in de campagne is het mogelijk een persoonlijke url (purl) te genereren. Met een purl kan een deel­nemer aan een campagne naar zijn persoonlijke website gelinkt worden.
Op het moment dat iemand een persoonlijke website bezoekt via een purl, wordt de site gepresenteerd en het bezoek geregistreerd. De site kan worden opgebouwd met gepersonaliseerde content, bijvoorbeeld een enquête of ander formulier, welke de bezoeker kan invullen. 

Alle ingevulde gegevens worden gekoppeld aan het bestaande adressen­bestand en kunnen gerapporteerd en geëxporteerd worden om vervolgacties te reguleren.

Gepersonaliseerde e-mail
Jebri Crossmedia biedt u een uitgebreide email-campagnetool, die binnen een crossmediacampagne, maar ook zelfstandig gebruikt kan worden. Binnen een campagne kan automatisch een email worden verstuurd ter bevestiging of controle van de ingevulde gegevens.  Aanvullend kan een emailnieuwsbrief opgemaakt en verzonden worden. Emailnieuwsbrieven zijn opgebouwd op basis van templates waarin u zelf de content kunt invoeren. Door emails gepersonaliseerd te versturen ontstaat de mogelijkheid om de respons van de emailing te meten.
Een overzicht van de campagneresultaten toont u precies wie de email of emailnieuwsbrief wel en wie hem niet gelezen heeft. Daarnaast is ook inzichtelijk wie op welke links heeft geklikt. 

Gepersonaliseerde SMS
Het is mogelijk, binnen een crossmediacampagne, gepersonaliseerde SMS berichten te verzenden. We raden aan hier voorzichtig mee om te gaan omdat het ontvangen van een sms als zeer “privé” gezien wordt.

 

Login form

volg ons op Facebookvolg ons op Twittervolg ons op GooglePlus